Obchodní podmínky pro autorský e-shop Markéty Dočekalové
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ- Těmito
všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen "podmínky") se v souladu s
ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále
jen "občanský zákoník") řídí maloobchodní právní vztahy mezi Markétou
Pluskalovou Dočekalovou, se sídlem 5. Května 660, Dolní Břežany, PSČ: 252
41, IČO: 64765822, (dále "prodávající") a třetími osobami,
kupujícími, kteří jsou spotřebiteli (viz ust. § 419 občanského zákoníku,
dále jen "odběratel" nebo "kupující") ohledně
distančního prodeje, zejména prostřednictvím internetového obchodu www.frantisek-skroup.cz provozovaného
prodávajícím (dále jen "e-shop").
- Právními
vztahy podle těchto podmínek se rozumí především:
a) prodej zboží z nabídky autorského e-shopu na základě kupní smlouvy, kterou se prodávající zavazuje kupujícímu odevzdat zboží a převést na něj vlastnické právo a kupující se zavazuje zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu. Pro účely těchto podmínek se cenou/kupní cenou rozumí cena zahrnující náklady spojené s doručením objednávky, není-li uvedeno výslovně jinak; Kupující nabývá vlastnictví ke zboží splněním podmínky zaplacení celé kupní ceny zboží a jeho převzetí;
b) kupní smlouva na zpřístupnění digitálního obsahu, je-li prostřednictvím autorského e-shopu nabízen (e-knihy, videa, elektronické poukázky aj.), vybraného v autorském e-shopu kupujícím formou umožnění stažení či zhlédnutí elektronického plnění, čemuž odpovídá závazek kupujícího uhradit prodávajícímu kupní cenu (dále jen společně "elektronické plnění"). - Na
právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou
či fyzickou osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu
povolání, se použijí tyto podmínky přiměřeně, s výjimkou: čl. 4.1,
čl. 4.2, čl. 6 až 8 včetně, které se u těchto kupujících nepoužijí.
Ustanovení čl. 9 těchto podmínek se naopak nepoužije pro spotřebitele.
- Podmínky
jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím.
Od ustanovení podmínek se lze odchýlit v kupní smlouvě,
odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
2. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY - Objednávky
zboží či elektronického plnění jsou realizovány zejména prostřednictvím
autorského e-shopu nebo e-mailem (dále společně jen jako "objednávka").
- Každá
objednávka obsahuje, resp. kupující v elektronickém
formuláři e-shopu zadává a vyplňuje nejméně:
a) specifikaci požadovaného zboží/elektronického plnění; v autorském e-shopu vložením do elektronického košíku;
b) způsob úhrady kupní ceny a požadavky a náklady na dodání objednávky, včetně místa dodání;
c) kontaktní údaje nezbytné pro splnění smlouvy. - Objednávka
v autorském e-shopu je dokončena kliknutím na tlačítko "Objednávka
zavazující k platbě", čímž kupující přebírá svůj závazek
k úhradě ceny prodávajícímu. Smlouva je uzavřena odesláním
objednávky obsahující všechny údaje nezbytné pro poskytnutí plnění.
- Kupující
může na autorském e-shopu volně i v rámci uživatelského účtu (čl.
10.3) zkontrolovat, opravovat a měnit údaje týkající se objednávky, až do
okamžiku dokončení objednávky.
- Prodávající
je oprávněn stornovat již učiněnou objednávku, pokud kupní cena nebyla
uhrazena ve lhůtě splatnosti, nebo byla v této lhůtě uhrazena pouze
částečně. Prodávající o nastalé situaci kupujícího informuje bez
zbytečného odkladu a vrátí již uhrazenou část kupní ceny.
- Prodávající
je oprávněn bez náhrady stornovat objednávku v případě následné
nemožnosti plnění, tj. především v případě vyčerpání zásob a
nemožnosti zajištění náhradního plnění.
3. DODÁNÍ OBJEDNÁVKY ZBOŽÍ - Prodávající
expeduje objednávky nejpozději do 30 dní od uzavření smlouvy, standardně
vždy jednou týdně v pátek. Připadne-li na pátek státní svátek,
expeduje prodávající objednávky v nejbližším následujícím pracovním
dni od úplné úhrady kupní ceny, resp. od uzavření smlouvy při doručování
zboží tzv. na dobírku, v době letních měsíců červenec a srpen běžně
do 15 pracovních dnů. Objednávka je dodána doručením přepravcem či osobně
příjemci.
- Je-li
součástí objednávky společně zboží, které je aktuálně skladem, a zboží,
které není skladem, bude objednané zboží expedováno až po naskladnění
nedostupného zboží; nedojde tedy k rozdělení objednávky. Rozdělení
objednávky zásadně probíhá u souběhu objednávky zboží a elektronického
plnění.
- Kupující
nese náklady na balení/doručení objednávky ve smluvené výši podle volby
kupujícího v nabídce autorského e-shopu. Podmínky využití případné
dopravy zdarma uvádí autorský e-shop. Kupující nese dodatečné náklady
opakovaného doručování. Kupující nese riziko nedoručení elektronických
zpráv zahrnujících elektronické plnění.
- Zboží je
baleno způsobem odpovídajícím povaze zboží a rizikům poškození. Kupující
je povinen zkontrolovat neporušenost obalů dodávky zboží a případné
nedostatky oznámit přepravci. Kupující má právo zcela odmítnout převzetí
zásilku s porušeným obalem, o čemž neprodleně informuje prodávajícího
vhodným způsobem.
- Prodávající
může nabízet dárkové balení pro zvláštní příležitosti. Kupující, který má
zájem o dárkové balení, přidá do objednávky příslušnou položku dárkového
balení. Cena za dárkové balení je uvedena za dárkové balení 1 kusu zboží
(zde knihy). Přeje-li si kupující takto zabalit více kusů zboží, musí do
objednávky přidat odpovídající množství položek dárkového balení.
4. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ OHLEDNĚ ELEKTRONICKÉHO PLNĚNÍ - Se
souhlasem kupujícího prodávající poskytne elektronické plnění již před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy podle čl. 6. Prodávající
výslovně poučuje kupujícího, že v takovém případě zanikne právo na
odstoupení od smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě; kupujícímu je
v takovém případě současně poskytnuto potvrzení podle § 1824a odst.
1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 občanského zákoníku.
- Elektronické
plnění prodávající poskytne zásadně e-mailem či jiným technicky vhodným
způsobem do pěti (5) dnů od uhrazení kupní ceny. Kupující má právo
odstoupit od smlouvy na poskytnutí elektronického plnění, pokud
se prodávající dostane do prodlením, které nenapraví ani bez
zbytečného odkladu po výzvě kupujícího – ustanovení o vrácení kupní ceny
podle čl. 6 se použijí přiměřeně.
- Prodávající
kupujícího informuje o podmínkách funkčnosti elektronického plnění,
včetně informací o technických ochranných opatřeních, a údaje o
součinnosti elektronického plnění s hardwarem a softwarem.
Nekompatibilita elektronického plnění vybavení kupujícího není vadou
plnění.
- Ohledně
elektronického plnění prodávající upozorňuje kupujícího na povinnost
dodržování právních předpisů v oblasti ochrany autorských práv a
neporušování ochranných prvků elektronického plnění. Jejich porušení
(překročení rámce užívání či obcházení do ochrany) je zásahem do
autorských práv se vznikem možné občanskoprávní, správní či trestněprávní
odpovědnosti na straně kupujícího. Prodávající či vykonavatelé autorských
práv jsou oprávněni užít dostupných právních prostředků k vyvození
důsledků z takového protiprávního jednání kupujícího.
5. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY - Prodávající
není plátcem DPH. Všechny ceny na autorském e-shopu a v nabídkách
prodávajícího jsou konečné. Veškeré ceny, včetně akčních cen, platí do
odvolání nebo do vyprodání zásob. Platná je vždy cena uvedená
v okamžiku objednání zboží.
- Kupní
cena je splatná do pěti (5) dnů od uzavření kupní smlouvy, není-li
stanoveno jinak. Záloha na kupní cenu není vyžadována, tím není
dotčeno případné ujednání o platbách předem. Objednávka nebude kupujícímu
dodána/vydána před zaplacením kupní ceny.
- Kupující
hradí cenu a případné náklady spojené s dodáním zboží prodávajícímu
následujícími způsoby dle vlastní volby:
a) předem bezhotovostně běžným bankovním převodem na účet prodávajícího dle sdělených platebních údajů; rychlým bankovním převodem prostřednictvím platební brány na účet prodávajícího (za pomocí karty).
b) jinými způsoby, které technicky umožňuje prodávající ve webovém rozhraní obchodu. - V
případě bezhotovostní platby běžným bankovním převodem je kupující
povinen uvést variabilní symbol platby, bez něhož nemůže být platba
spárována. Kupní cena je uhrazena připsáním příslušné částky na účet
prodávajícího.
- Řádný
daňový doklad není obvykle součástí dodávky zboží, ale je zasílán
kupujícímu v samostatném e-mailu po úhradě kupní ceny a jeho dodání.
Kupující potvrzením objednávky souhlasí se zasláním elektronického
daňového dokladu.
- Kupující
může v průběhu objednávkového procesu uplatnit slevový kupón
s číselným kódem nebo heslem slevové akce. Sleva je vždy poskytována
z běžné kupní ceny. Případné slevy z kupní ceny poskytnuté
prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat. Prodávající může
omezit použití slevového kupónu na určitý počet opakování nebo jeho
použití omezit pouze pro konkrétního kupujícího.
- Prodávající
může na e-shopu nabízet akční balíčky, v rámci, kterých je určité
zboží nabízeno za akční ceny. Podmínkou pro nákup zboží za akční cenu je
zpravidla nákup jiného zboží (např. akce 1+1, zvýhodněné balíčky apod.).
Pro účely odstoupení od smlouvy nebo reklamace se akční balíček považuje
za 1 kus zboží. Na akční balíčky se nevztahují slevové kupóny podle čl.
5.6 podmínek.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY - Kupující
má právo zboží objednané na dálku vyzkoušet v rozsahu odpovídajícím
běžnému zkoušení v kamenném obchodě. S výhradou níže uvedených
a dalších případů, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, může kupující
v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku od
kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo uzavřené mimo obchodní
prostory prodávajícího odstoupit, a to i bez udání důvodu do čtrnácti
(14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem
kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží
tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží a v případě, že
je ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu (forma
předplatného), od převzetí první dodávky. Je-li předmětem smlouvy
poskytnutí elektronického plnění nikoli na hmotném nosiči, a není-li
udělen souhlas s dřívějším započetím plnění, končí lhůta pro odstoupení
uplynutím čtrnácti (14) dní od uzavření smlouvy. Odstoupení od kupní
smlouvy musí být kupujícím prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené
v předchozí větě.
- Kupující
bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo
jiné odstoupit:
a) od smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud kupující porušil jejich původní obal;
b) od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám (např. kniha s vepsaným věnováním pro konkrétní osobu);
c) od smlouvy o dodávce novin, periodik nebo časopisů (s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání);
d) od smlouvy o dodání digitálního obsahu (elektronického plnění), který není dodán na hmotném nosiči poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, kupující byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká a prodávající mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 občanského zákoníku (čl. 4.1). - V
případě odstoupení se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující musí
prodávajícímu vrátit poskytnuté plnění (zboží) do čtrnácti (14) dnů od
doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Při odstoupení
kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v
tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou. Kupující je povinen zboží řádně zabalit,
aby v průběhu přepravy nedošlo k poškození.
- Po
odstoupení kupujícím v ochranné době vrátí prodávající kupujícímu
uhrazenou kupní cenu do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy,
a to stejným způsobem, jakým je od kupujícího přijal, pokud kupující
nesouhlasí s jiným způsobem a kupujícímu nevzniknou dodatečné
náklady. Prodávající však není povinen vrátit uhrazenou kupní cenu
kupujícímu dříve, než mu kupující vrátí zboží nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal.
- Kupující
odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku
nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s
povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na úhradu škody vzniklé na
zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku
kupujícího na vrácení kupní ceny.
- V
případě odstoupení od kupní smlouvy má kupující nárok pouze na vrácení
finančních prostředků za dopravné v nejnižší nabízené výši (v případě, že
si zvolil dražší způsob dopravy). Pokud kupující obdržel při objednání
produktu dopravu jako dárek zdarma, nemá nárok na vrácení finančních
prostředků za dopravné, a to v žádné výši.
- Bylo-li
součástí objednávky dárkové balení, cena za dárkové balení se
v případě odstoupení od smlouvy nevrací, neboť tato služba byla
spotřebována.
- Formulář
pro odstoupení od smlouvy najdete zde.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ - Práva z
vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy
(zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až
§ 2174, § 2389h až § 2389m občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů) a těmito
podmínkami, které nahrazují samostatný reklamační řád prodávajícího.
V tomto článku se zbožím rozumí též elektronické plnění, není-li
stanoveno právními předpisy jinak.
- Prodávající
odpovídá za to, že plnění prodávajícího (zboží či elektronické plnění)
při převzetí nemá vady a zboží splňuje požadavky na jakost při převzetí
specifikovanou v ust. § 2161 občanského zákoníku. V případě, že
předmětem prodeje bylo zboží výslovně označené jako poškozené nebo
použité (sekce e-shopu s názvem "Bazar"), nepovažuje se za vadu
takového zboží ve smyslu těchto podmínek takové poškození, o němž byl
kupující výslovně a přehledně informován před uzavřením smlouvy s
prodávajícím, a s nímž tedy při koupi zboží výslovně souhlasil (např.
poškozená obálka výtisku knihy apod.) Zboží s mechanickými vadami je
nabízeno za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadného zboží.
- Práva z
vadného plnění (tedy oprávnění k reklamaci) kupujícímu nenáleží v
případě, že vadu sám způsobil. Vadou zboží rovněž není jeho
opotřebení způsobené obvyklým užíváním.
- Okamžikem
převzetí zboží kupujícím přechází z prodávajícího na kupujícího nebezpečí
škody na zboží. Kupující může reklamovat vadu, která existovala již
při převzetí plnění (byť se případně projevila později). Kupující je
oprávněn vadu vytknout (reklamovat) v době 2 let od data převzetí plnění,
není-li v konkrétním případě koupě použitého zboží sjednána kratší doba
(nejméně 1 rok).
- Pokud se
vada projeví v průběhu 1 roku od převzetí plnění, může prodávající
prokázat, že v době převzetí zboží vada neexistovala. Domněnka existence
vady při převzetí se neuplatní, jestliže to povaha věci nebo vady
vylučuje (např. u vad vzniklých zjevně v důsledku následného zacházení se
zbožím). Projeví-li se vada v době delší než 1 rok a kratší než 2
roky od data převzetí, musí kupující prokázat, že vada existovala již v
okamžiku převzetí plnění.
- V
případě řešení reklamace formou výměny zboží pokračuje po provedení
výměny běh původní doby k uplatnění práv z vad, která byla
pozastavena po dobu od oprávněného vytčení vady zboží.
- Způsob
oznámení reklamace:
a) Vady, které se projeví v zákonné době, uplatní kupující u prodávajícího písemně. Aby prodávající mohl vyřídit požadavek kupujícího co nejdříve, doporučuje prodávající vytknout vadu prostřednictvím vyplnění vzorového reklamačního formuláře, který tvoří přílohu obchodních podmínek. Vady může kupující vůči prodávajícímu uplatnit osobně v kterékoli provozovně prodávajícího, případně doručením písemné reklamace na adresu prodejny nebo adresu sídla prodávajícího, nebo elektronicky zasláním reklamace na: docekalova@frantisek-skroup.cz.
b) Kupující v reklamaci co nejvýstižněji popíše vadu, její rozsah a způsob, jakým se vada projevuje, tedy uvede, pokud je mu známo:
- popis vady včetně způsobu, jakým se vada projevuje;
- datum koupě zboží a datum zjištění závady
- další informace (spojení na kupujícího).
c) Kupující současně zvolí způsob vyřízení reklamace. - Kupující
předá reklamované zboží prodávajícímu osobně v kterékoliv provozovně
prodávajícího nebo jej může odeslat na adresu sídla prodávajícího. K
odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
- V
případě odeslání reklamovaného zboží přepravní službou prodávající
doporučuje kupujícímu zabalit zboží do vhodného ochranného obalového
materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu
přepravy k jinému poškození zboží.
- Prodávající
současně doporučuje přiložit ke zboží kopii prodejního dokladu, detailní
popis reklamované závady a kontaktní údaje kupujícího (adresa, telefon,
e-mail) a bankovní spojení. Údaje v tomto odstavci slouží pro
identifikaci zboží, kupujícího a případné vady zboží a umožnují
prodávajícímu vyřídit reklamaci. Pokud kupující nemá k dispozici kopii
prodejního dokladu, je povinen jiným prokazatelným způsobem doložit, že
zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.
- Kupující
je reklamací oprávněn požadovat odstranění vady:
a) výměnou zboží za nové (resp. výměnou e-knihy za novou), nebo
b) opravou dodaného zboží. - Kupující
nemůže žádat takový způsob vyřízení reklamace, který je vzhledem k
okolnostem nemožný, nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Je-li
odstranění vady nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, může prodávající
odstranění vady odmítnout; v takovém případě má Kupující práva podle ustanovení níže.
- Kupující
může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
a) prodávající odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s ust. § 2170 občanského zákoníku,
b) se vada projeví opakovaně (alespoň třikrát),
c) je vada podstatným porušením smlouvy,
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době a/nebo bez značných obtíží pro kupujícího, kupující však nemůže odstoupit od smlouvy v případě, že vada zboží je nevýznamná. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel. - Při
uplatnění reklamace prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení, ve
kterém uvede datum uplatnění reklamace, obsah reklamace (tedy jaká
tvrzená vada je reklamována), jaký z níže uvedených způsobů vyřízení
reklamace kupující zvolil a kontaktní údaje kupujícího pro účely
informování o vyřízení reklamace (dále jen "reklamační protokol"). Pokud
kupující neuplatnil reklamaci osobně, zašle prodávající kupujícímu
reklamační protokol splňující veškeré náležitosti prostřednictvím e-mailu
na kontaktní adresu kupujícího, nedohodne-li se kupujícím jinak.
- Reklamace
musí být vyřízena včetně odstranění vady a vyrozumění kupujícího bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění (vytčení
vady a předání reklamovaného zboží), nedohodnou-li se prodávající se
kupujícím jinak. Je-li předmětem reklamace elektronické plnění, musí být
reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního
obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
- Kupující
je povinen poskytnout prodávajícímu součinnost potřebnou pro vyřízení
reklamace, zejména předat prodávajícímu zboží, poskytnout všechny
potřebné údaje a umožnit prodávajícímu provést kontrolu zboží.
- Jestliže
lhůta pro vyřízení reklamace marně uplyne, může kupující požadovat
přiměřenou slevu nebo může odstoupit od smlouvy.
- Po
vyřízení reklamace poskytne prodávající kupujícímu potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace. Prodávající zašle potvrzení o vyřízení reklamace kupujícímu
prostřednictvím e-mailu na kontaktní adresu kupujícího, nedohodne-li se
se kupujícím jinak.
- Prodávající
kupujícího informuje o vyřízení reklamace e-mailem, telefonicky nebo
prostřednictvím SMS zprávy. Kupující převezme zboží bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne vyřízení reklamace. Zaslal-li
kupující reklamované zboží přepravní službou, bude mu odesláno zpět
stejným způsobem.
- Při
převzetí zboží se kupující zavazuje zkontrolovat soulad zboží s
potvrzením o vyřízení reklamace a jeho stav a množství. V případě,
že zboží nebude odpovídat požadavkům kupujícího nebo nebude ve stavu
odpovídajícím potvrzení o vyřízení reklamace, zavazuje se kupující bez
zbytečného odkladu informovat prodávajícího.
8. DALŠÍ UJEDNÁNÍ, ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ A RECENZE
1. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku nese kupující. Výše se neliší od základní sazby.
2. Prodávající kupujícího informuje a poučuje jej, že:
a) K
mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná
Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha
2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je
možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní
smlouvy.
b) Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120
00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je
kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.
524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line
a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o
řešení spotřebitelských sporů on-line).
c) Prodávající
nemá zavedený systém ověřování recenzí zveřejňovaných ve webovém
rozhraní obchodu, a nezaručuje proto, že případná recenze pochází od
spotřebitele, který výrobek nebo službu skutečně použil nebo si je
zakoupil.
9. VÝLUKY PRO NESPOTŘEBITELSKÉ PRÁVNÍ VZTAHY
1. Pro
nespotřebitelské smlouvy se vylučuje použití ustanovení § 558 odst. 2 (obchodní
zvyklosti), § 1799 a § 1800 občanského zákoníku.
2. Nebezpečí
škody na zboží přechází na kupujícího, který není spotřebitelem, předáním zboží
prvnímu dopravci pro přepravu do místa určení. Odevzdáním věci kupujícímu se v
tomto případě rozumí předání věci prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího.
3. V rámci
nespotřebitelských smluv se těmito podmínkami zakládá právo prodávajícího
kdykoli odstoupit od kupní smlouvy až do doby převzetí zboží kupujícím. Po
takovém odstoupení prodávajícím vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez
zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A COOKIES
1. Prodávající
zpracovává osobní údaje kupujících. Prodávající informuje kupujícího ve smyslu
čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob
v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o
zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen
"nařízení GDPR") o právech a povinnostech související se zpracováním osobních
údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této
smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní
prodávající prostřednictvím zásad zpracování osobních údajů dostupných zde.
2. E-shop pracuje
se soubory cookies, které jsou ukládány na počítač kupujícího, je-li to
nezbytné, či je-li k tomu kupujícím udělen odvolatelný souhlas.
V podrobnostech prodávající odkazuje na dokument dle předchozího článku a
informativní okno dostupné na hlavní stránce e-shopu.
3. Uživatelský
účet:
a) Prodávající umožňuje registraci do uživatelského
rozhraní e-shopu pomocí uživatelského jména a hesla (dále a výše jen
"uživatelský účet"). Pokud to aktuální verze e-shopu umožňuje, může kupující
provádět objednávky i bez vytvoření uživatelského účtu.
b) Kupující odpovídá za správnost a pravdivost
údajů, které na svou odpovědnost aktualizuje. Kupující chrání přístupové údaje
do uživatelského účtu. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského
účtu třetím osobám.
c) Prodávající je z důvodu bezpečnosti oprávněn
rušit neaktivní uživatelské účty, tj. takové, do kterých neproběhlo přihlášení
déle než dva (2) roky nevyužívá. Uživatelský účet může být zrušen
v případě hrubého porušení povinnosti kupujícího.
d) Prodávající negarantuje nepřetržitý přístup do
uživatelského účtu, zejména z důvodu oprav a údržby e-shopu.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Prodávající si
vyhrazuje právo jednostranných aktualizací, změn či doplnění podmínek. Tím
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za předchozího znění podmínek.
Podmínky v aktuálních a předchozích verzích jsou dostupné ke stažení na
e-shopu a k nahlédnutí na pobočkách.
2. Je-li některé
ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane,
namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému
ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
3. Přílohu
obchodních podmínek tvoří:
- vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a
- vzorový reklamační formulář.
4. Kontaktní
údaje prodávajícího
e-mail: docekalova@frantisek-skroup.cz
telefon: 777 066 460 Číslo slouží výhradně pro zaslání sms s vašim sdělením. Prodávající se Vám ozve zpět. Číslo není určené pro běžné telefonování.
Tyto Obchodní podmínky autorského e-shopu Markéty Dočekalové provozovaného na adrese www.frantisek-skroup.cz, jsou účinné ode dne 1. 6. 2024.
Mgr. Markéta Dočekalová
Přílohy: Vzor formuláře Odstoupení od smlouvy
Vzor Reklamačního formuláře